Strona główna

LACKOWA (997 m n.p.m.)
Beskid Niski

N 49° 25.591'    E 021° 06.153'

Strona internetowa przeniesiona, zapraszamy na nowy adres
→ Groszki w drodze

Relacja - 12 VI 2009

Plan tego dnia przewidywał Lackową, szczyt, który swą wysokością kojarzy się niewątpliwie z policyjnym numerem. Czasu nie było wiele, mimo tego zdecydowaliśmy się podejść do kolejnego cmentarza wojennego, a stamtąd zejść do Blechnarki i Wysowej. Błotnisty szlak wyprowadził nas na Ostry Wierch i Lackową. Pogoda ciągle kaprysiła: raz świeciło słońce, innym razem dokuczał przenikliwy ziąb, a niebo chmurzyło się na deszcz i burzę. Nam za to bardzo się śpieszyło na autobus do Wysowej, dlatego po powrocie przez Ostry Wierch zeszliśmy nieoznakowaną ścieżką od przełączki pod Ostrym Wierchem do okolic Huty Wysowskiej, gdzie udało nam się złapać stopa do Wysowej. Autobus, na który cudem zdążyliśmy, jednak nie nadjechał, bo okazało się, że źle odczytaliśmy informację na rozkładzie jazdy i odjeżdżał on z Gorlic. Rozpoczęliśmy więc powrót etapami - najpierw do głównej drogi w Ropie, potem do Nowego Sącza, w końcu do Krakowa. Do/z Beskidu Niskiego naprawdę trudno się dostać/wydostać...

Trasa:
   Przełęcz Regetowska - cmentarz wojenny - Blechnarka
      Blechnarka - Wysowa          Wysowa - Ostry Wierch - Lackowa - Ostry Wierch - Huta Wysowska