Strona główna
Wyjazdy

Aktualności
O autorach

W Krainie Wygasłych Wulkanów
Pogórze Kaczawskie

Są jeszcze w Polsce miejsca, gdzie życie toczy się swoim rytmem, powoli, nieśpiesznie, pozostawiając gdzieś z boku powszechną nerwowość, pośpiech i zabieganie. Małe wioski pełne śladów przeszłości, niewielkie miasta z ciekawymi zabytkami, wąwozy, urokliwe krajobrazy i stożki po wygasłych wulkanach...

Trzecia zima
Drżąca Góra - Mam Tor

Na poszukiwania trzeciej zimy wybieramy się na południe. Skoro przez ostatnie dwa tygodnie byliśmy na wschodzie i na zachodzie, czas zmienić kierunek i park narodowy. Tym razem pora na Peak District.

Druga zima
Whernside i Ribblehead Viaduct

W kolejnym tygodniu stycznia śledzę z niepokojem prognozy. Czy tym razem uda się wyjazd w Yorkshire Dales? Na szczęście aura jest dla nas łaskawa i na weekend zapowiadają słońce na zachodzie.

Pierwsza zima
Roseberry Topping

Co zrobić, gdy zachce ci się prawdziwej œśnieżnej zimy? Proste - trzeba ruszyć w góry i tam jej poszukać! Od stycznia szukaliśmy jej trzy razy. Po raz pierwszy na szczycie "Matterhornu Yorkshire" - na Roseberry Topping.

Lake District.
Na dachu Anglii i w krainie jezior

Po wcześniejszej wycieczce w Yorkshire Dales nabieramy ochoty na więcej. Tym razem wyruszamy dalej na północny zachód, do Kumbrii, a konkretniej do Lake District - krainy jezior i romantycznych poetów. Różnie nazywa się to miejsce: a to angielskim pojezierzem, a to (na użytek Polaków) połączeniem Beskidów z Mazurami. To tu znajduje się najwyższy szczyt Anglii, choć dopiero trzynasty w całej Wielkiej Brytanii - Scafell Pike.

Dolina Prosiecka i okolice Komjatnej

Z niedokończonej majówki parę lat temu pozostały nam do przejścia doliny Prosiecka i Kwaczańska, który to plan wcieliliśmy w życie w sobotę. W niedzielę pokręciliśmy się po rozległych łąkach w okolicach Komjatnej i był to widokowy strzał w dziesiątkę!

Kolejny szczyt KGP - Orlica

Zimową porą zapraszamy na relację z Orlicy ze zdobywania kolejnego szczytu do Korony Gór Polski. Choć wyjazd odbył się już prawie dwa lata temu, nareszcie udało się przebrać zdjęcia i przygotować krótką relację.

Noworoczna Wielka Sowa

Choć Nowy Rok nie przywitał nas rewelacyjną pogodą, warto było dobrze go rozpocząć. W ostatni dzień sylwestrowego wyjazdu w okolice Kłodzka wybraliśmy się na najwyższy szczyt Gór Sowich. Poniżej kilka noworocznych zdjęć z tego wyjścia.

Zlot na Gibasach

Tym razem relacja z pewnego forumowo - deszczowego wiosennego spotkania. Choć za oknami zima, deszczowa pogoda nie odbiega zbytnio od obecnej, a że kolory trochę inne - to przecież nieistotne. Zapraszamy na szlaki deszczowo - mglistego Beskidu Małego.

Gorczańsko - Wyspowe pożegnanie wakacji

Pierwszy powakacyjny weekend spędziliśmy w Gorcach i Beskidzie Wyspowym. Było słonecznie i pięknie, a że przejrzystość tym razem nie rozpieszczała, skupiliśmy się na szczegółach.